Zdrav jedilnik – pomemben ključ pri revmatskih boleznih

Raznolika prehrana igra pomembno vlogo pri zagotavljanju zdravega ravnovesja v telesu. Naše telo za delovanje potrebuje različna hranila. Strokovnjaki potrjujejo staro modrost, da lahko težave (bolečine in okorelost sklepov) skoraj povsem izginejo, če se zdravo prehranjujemo. S pravo hrano, ki povrne gibljivost sklepov, boste spet lahko prehodili daljšo razdaljo.

 

Kaj je dobro zame?

Strokovnjaki in zdravniki še oblikujejo končen jedilnik  za ljudi, ki imajo težave z revmo. Praviloma pa priporočajo raznoliko in uravnoteženo prehrano oziroma veliko  svežega sadja in zelenjave, hrane bogate z prehranskimi vlakninami in ogljikovimi hidrati. Izogibati pa se je treba industrijskih maščobam ter večjim količinam soli in sladkorja. Ogljikovi hidrati ter vitamini in minerali nam dajejo dodatno energijo in ohranjajo našo vitalnost. Beljakovine pa so pomembne za hitrejšo regeneracijo telesa. Prehranske vlaknine poskrbijo za redno prebavo, kar je še posebej pomembno v obdobju intenzivnejših bolečin, ki omeji naše gibanje. Ko pride do ponovnega zagona bolezni, se manj gibljemo in verjetno uživamo več zdravil, ki nas zapirajo. Zato so prehranske vlaknine takrat res dobrodošle. Najdete jih v polnozrnatem kruhu, rižu in testeninah. Najboljše vodilo bo, da se izognete “beli“ hrani in si raje kupite rjav riž in testenine. Pri sadju in zelenjavi si lahko daste duška, omejite le uživanje citrusov in jajčevcev ter paprike, ki še spodbujajo vnetja. Pomembno je, da veliko pijete in to predvsem vodo. Sadni sokovi in gazirane pijače vsebujejo veliko sladkorja in telo še dodatno “izsušijo“. Lahko se sicer pregrešite s skodelico kave ali pravega čaja, vendar zraven vedno spijte še kozarec vode. Vsak dan bi morali spiti vsaj 8 kozarcev vode: tako poskrbite, da kakovostna hranila, ki smo jih navedli, pridejo tja, kamor so namenjena. Če je telo dehidrirano, ne morete zaustaviti vnetja in zaščiti hrustanca – če je telo žejno, iz njega posrka tudi sklepno tekočino.    

Kako dolgoročno ohraniti zdrav jedilnik?

Spremembe na jedilniku ne zahtevajo niti več napora, več denarja niti več časa v kuhinji. Najlažje jih dolgoročno ohranjamo, tako da skrbno načrtujemo, kaj bomo kupili v trgovini. V naši vrečki naj se znajde zdrava hrana, tj. polnozrnata hrana. V kuhinji pa se raje vedno lotimo pečenja na žaru ali v ponvi in kuhanja v pari kot cvrtja. Tako namreč ne dodajamo industrijskih maščob. Kuhanje zelenjave v pari ohranja njihove vitamine in minerale, če zelenjavo prekuhamo, uničimo tudi vse tisto, kar je v zelenjavi dobrega.

Z majhnimi spremembami boste v obdobju dveh tednov zaznali izboljšanje: več moči v rokah, manj bolečin in manj jutranje okorelosti, prehodili boste lahko daljšo razdaljo. Izboljšanja so seveda trajna, če se dolgoročno držite vašega jedilnika. Tako boste tudi sami veliko naredili za upočasnitev napredovanja bolezni – podaljšali boste obdobje mirovanja bolezni. Zapomnite si, da nihče ne more napisati povsem pravega jedilnika za vas. Z nekaj pozornosti pri spremljanju lastnih simptomov, lahko ugotovite, kaj je najboljše za vas.

Krema Liberin - Za masažo v predelu mišic in sklepov

Povezani produkti

  • Krema Liberin

    Za nego v predelu mišic in sklepov