Zakaj smoothie?

Smoothie je napitek, ki ga pripravimo s pomočjo mikserja iz poljubne kombinacije sadja, zelenjave in drugih dodatkov. Lahko nadomesti obrok, prikladen je tudi za malico.

S tem, ko vse sestavine zmeljemo, nadomestimo žvečenje v ustih, ki je pomemben del v procesu hranjenja, saj z mehanično obdelavo hrano razbijemo na majhne delce. Bolj, ko hrano prežvečimo, več celičnih sten rastlinskih celic zdrobimo in vsebina postane bolj dostopna za telo. Kar priznajte, da solate ne žvečite tako dolgo, da bi se utekočinila v ustih! Zato se je večina sploh ne more ustrezno prebaviti.

Priporočamo, da si sem in tja privoščite bogat, zdrav smoothie. Obljubljamo, da vam bo to prej ali slej prešlo v navado!

SMOOTHIE ZA ZAČETNIKE PO KORAKIH

1. POTEGNITE NA PLANO VAŠ MIKSER.

2. ZAČETNIŠKI SMOOTHI ZA VZLJUBIT: Najlažje bo začeti s sadnim smoothijem. Uporabite vaše najljubše sadje. Lahko je sveže ali zmrznjeno. To bo osnova za vaš prvi smoothie. Lahko si privoščite eno ali več vrst sadja (pazljivo kombinirajte okuse!). Nekaj namigov:

  • Breskve, jagode, borovnice, maline.
  • Banana, jabolko, kivi.
  • Mango, avokado, granatno jabolko.

Bolj sočno sadje je tudi dobra izbira: pomaranče, lubenica, ananas. Smoothie bo bolj voden. Po želji ga lahko zgostite z dodatki (v nadaljevanju…). Za začetek vam priporočam kombinacijo: jagoda – banana ali malina – breskev.

3. TEKOČINA JE DRUGA POMEMBNA SESTAVINA:

  • Mleko: kravje, sojino, riževo, mandljevo, kokosovo…
  • Jogurt za gostejši smoothie.
  • Čaj (črni, zeleni, zeliščni) doda antioksidante in za malenkost zmanjša sladkost.
  • Sadni sok.
  • Sladoled, sorbet, zmrznjen jogurt (če dodate takšne sestavine, ne potrebujete dodatka ledu).
  • Voda je včasih najboljša izbira.

4. DODATEK BELJAKOVIN: Smoothiju lahko po želji dodate beljakovine in ga tako obogatite. Tak smoothie lahko nadomesti obrok.

  • Soja, oves.
  • Zmleti rjavi riž.

5. MANKJA ŠE NEKAJ ZELENEGA: V sočen in okusen napitek lahko na skrivaj pretihotapimo še kaj zelenega. Zelene alge so odlična izbira.

  • 10 tabletk Algee zdrobite med dvema žlicama in dodajte ostalim sestavinam.
  • Dodatne možnosti: špinača, listi korenja, brokoli, bučka (z olupkom vred), celo regrat in solata!

6. POSLADKAJMO: Po želji lahko dodamo sladkor, priporočamo pa vam bolj zdravo varianto: med, stevija, agavin, javorjev sirup.
Že samo zelo zrela banana bo navadno zadostila potrebo po sladkem.

7. NARAVNE IZBOLJŠAVE OKUSA: S poskušanjem boste ugotovili, kakšen okus smoothija vam najbolj ustreza. Dodatke lahko spreminjate in popestrite vaše tekoče zelene obroke.

  • Strok vanilije.
  • Sol.
  • List melise ali mete, limonska trava…
  • Arašidovo maslo.
  • Cimet.
  • Kokos.

8. LED ZA VROČE PRILOŽNOSTI: Če se želimo ohladiti, dodajmo na vrh sestavin še led. 3-4 kocke so dovolj na en kozarec. Če ste namesto svežega uporabili zmrznjeno sadje, ledu ni potrebno dodajati.

9. PRIŽGITE STIKALO: Privoščite si minuto opazovanja nastanka vaše prve zdrave vitaminsko-mineralne bombe!
Ugasnite mikser, ko se zmelje ves led.

10. PAŠA ZA OČI: Poskrbite, da bo vaš smoothie tudi lep na pogled! Okrasite ga z listkom mete, slamico, rezino limone… Če ste tropsko razpoloženi, dodajte dežniček.

11. NAMIG ZANJO: Presenetite vašega zaspanca z nedeljskim zajtrkom v postelji.

12. NAMIG ZANJ: Presenetite vašo pridno mravljico z zdravim in lahkim obrokom in ji prihranite čas za štedilnikom!

Povezani produkti